wtorek, 23 sierpnia 2022

Mistrzostwa Polski Osób z Niepełnosprawnością w Bytomiu

Dwa złotem medale trafiły do Startu Kielce z Bytomia, z mistrzostw Polski osób z niepełnosprawnością. W konkurencji łuku klasycznego mężczyzn startowało 12 łuczników, wśród których oprócz mnie znaleźli się m.in. zawodnicy kadry paraolimpijskiej: Jakub Byś,  Marcin Chmielewski i Marcin Molik, medalista Invictus Games Andrzej Skrajny oraz paraolimpijczyk z Londynu Wiktor Patryas.

Kwalifikacje zostały przeprowadzone w sobotę 20 sierpnia, na torach klubu Czarna Strzała Bytom, w trudnych, deszczowych warunkach. Mimo niesprzyjających okoliczności uzyskałem 627 pkt. (315, 312) czyli najwyższy wynik spośród strzelających.

Niedzielne eliminacje, po tzw. wolnym przejściu, zacząłem od wygranego 7:1 pojedynku ze Stanisławem Wandzelem z Bielska-Białej. Kolejny mecz, z Wiktorem Patryasem z Bielska- Białej był thrillerem zakończonym strzelaniem dogrywki, w której szczęśliwie dla mnie strzeliłem 10 do 8. Finałowe starcie stoczyłem z Andrzejem Skrajnym z Gorzowa Wielkopolskiego. Zakończyło się ono wynikiem 6:0, tym samym dająć złoty medal i tytuł Mistrza Polski.

Oprócz kategorii indywidualnej strzelałem w konkurencji debli, rozgrywanej po raz pierwszy na torach otwartych mistrzostw Polski. W parze z Marcinem Molikiem, na dość wysokim poziomie pokonaliśmy zawodników Startu Lublin, a następnie wynikiem 6:2 drużynę Startu Gorzów Wielkopolskim. Zdobywając tym samym historyczne, pierwsze złoto w tej konkurencji.

Podsumowując starty w łucznictwie niepełnosprawnych, wykonałem wariant maximum, zdobywając łącznie 4 złote medale, po dwa na mistrzostwach halowych i dwa na torach otwartych. Taka skuteczność może tylko cieszyć i napawać optymizmem, w kontekście dalszych treningów do udziału we współzawodnictwie wyczynowym, na którym skupiam obecnie główną uwagę. 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz