poniedziałek, 11 marca 2019

Trzy medale w Krakowie



Dwa złote i jeden brązowy medal, to mój dorobek z Halowych Mistrzostw Polski Osób z Niepełnosprawnościami, które odbyły się w dniach 9-10 marca 2019 w hali KARCHER Cracovia Centrum Sportu Niepełnosprawnych.

Pierwsze złoto, jeszcze w sobotę wywalczyliśmy w konkurencji drużynowej (w składzie Ireneusz Kapusta, Mirosław Niedbalski, Tomasz Pakaszewski), zwyciężając kolejno z drużynami Gorzowa Wlkp. i Lublina.
Tego samego dnia wraz z Marceliną Samiczak, otrzymaliśmy brąz w mikście, przegrywając z parą z Lublina.
W niedzielnym dniu zmagań indywidualnych, obroniłem ubiegłoroczny tytuł Halowego Mistrza Polski. Na drodze do złota, musiałem pokonać Janusza Kowalczyka (6:0), Rafała Reclafa (6:2), Piotra Sawickiego (7:1) i w finałowym strzelaniu Józefa Kudronia (6:0).



Ogólnie jestem zadowolony z formy prezentowanej na koniec sezonu halowego. Mimo drobnych wpadek podczas strzelania kwalifikacji, które ostatecznie zakończyłem na I miejscu z przyzwoitym wynikiem 564 pkt (276, 288), oraz trudnego początku strzelań indywidualnych, rozkręcałem się w miarę turnieju, strzelając na sam koniec głównie w środkowe pole tarczy.



W początkach sezonu 2019 doskwierał mi brak startów, co jest widoczne w progresji wyników. Najgorzej wypadłem na Halowych Mistrzostwach Polski w Wilkowicach, gdzie przy drobnych problemach sprzętowych, wystrzelałem zaledwie 539 pkt., w kolejny turniejowych weekend w Memoriale Trenerów w Dąbrowie Tarnowskiej, było to już 562 pkt, kolejny start HMP OzN zakończyłem wynikiem 564 i naprawdę dobrym strzelaniem w rundzie eliminacyjnej.

Jeśli chodzi o ekipę z Kielc, to zdobyliśmy cztery medale:
  • Złoty indywidualnie w łukach klasycznych open mężczyzn - Ireneusz Kapusta
  • Złoty drużynowo w łukach klasycznych open mężczyzn (Ireneusz Kapusta, Mirosław Niedbalski, Tomasz Pakaszewski)
  • Srebrny indywidualnie w kategorii W1 - Andrzej Baran
  • Brąz w mikście w łukach klasycznych (Marcelina Samiczak, Ireneusz Kapusta)
  • Brąz indywidualnie w łukach klasycznych kobiet - Marcelina Samiczak

Podziękowania dla trenera Ryszarda Olejnika, Małgorzaty Olejnik i Tomasza Pakaszewskiego oraz całej ekipy  Startu Kielce, za doping i wsparcie.

Jeszcze jedno zdanie o samych zawodach, które należały do najlepszych zawodów halowych, w jakich brałem udział. Gratulacje dla organizatorów, na czele z Ryszardem Pacurą, który wziął na siebie główny ciężar ich przygotowania i pozyskania sponsorów.

Z synem Krzysiem, który bardzo mi pomagał i wspierał podczas zawodów

Podium indywidualne łuki klasyczne - I. Ireneusz Kapusta,
II. Józef Kudroń, III. Piotr Sawicki i Wiktor Patryas

Podium indywidualne łuki klasyczne kobiet - I. Milena Olszewska,
II. Jolanta Mazurek, III. Marcelina Samiczak i Wiesława Staszałek

Podium łuki bloczkowe - I. Adam Dudka, II. Stanisław Kalisiak,
III. Wojciech Tokarz i Krzysztof Kornatowski


Podium łuki bloczkowe kobiet
- I. Ksenia Markitantova, II. Dorota Bartuzi

Podium mikstów klasycznych - I. ICSIR Start Lublin Jolanta Mazurek, Piotr Sawicki,
II. GZSN Start Gorzów Wlkp. Milena Olszewska, Ryszard Szachowicz,
III. ZSiR Start Kielce Marcelina Samiczak, Ireneusz Kapusta

Podium drużyn - ZSiR Start Kielce na 1 miejscu, na 2 ICSiR Start Lublin,
na 3 "Szansa" Start Gdańsk i GZSN Start Gorzów Wlkp. 

Ekipa Startu Kielce z prezesem PZłucz Zygmintem Plutą

 KARCHER Cracovia Centrum Sportu Niepełnosprawnych


Protokół:

Materiały prasowe:



1 komentarz:

  1. Kolekcja medalowa rośnie. Tak trzymaj aż staniesz na podium OLIMPIJSKIM.

    OdpowiedzUsuń