poniedziałek, 14 marca 2022

Halowe Mistrzostwa Polski ON 2022 w Zgierzu

Podium w łukach klasycznych open. Fot. W. Kramarczyk


Po raz szósty w mojej prawie dziesięcioletniej karierze łuczniczej zdobyłem tytuł Halowego Mistrza Polski w konkurencji łucznictwa osób z niepełnoprawnościami. Zrewanżowałem się tym samym zeszłorocznemu Mistrzowi – Wiktorowi Patryasowi.  Zawody odbyły się w dniach 12-13 lutego w Hali MOSiR w Zgierzu. Kwalifikacje zakończyłem na pierwszy miejscu. Szczególnie udana było pierwsze 30 strzałów, które zakończyłem z wynikiem 290 pkt na 300 pkt możliwych. W drugiej połowie strzelania miałem jedno pudło i nie powtórzyłem rekordowego pierwszego wyniku, kończąc z dorobkiem 279 pkt / 300 pkt, a łącznie z wynikiem 569 pkt/300 pkt. 

Wyniki kwalifikacji (pierwsza ósemka) 

  1. Ireneusz Kapusta – 569 pkt 
  2. Wiktor Patryas – 549 pkt 
  3. Paweł Daleszyński - 535 pkt 
  4. Andrzej Skrajny – 531 pkt 
  5. Waldemar Kramarczyk – 515 pkt 
  6. Marcin Chmielewski – 491 pkt 
  7. Waldemar Skonieczny– 455 pkt 
  8. Marcin Molik – 449 pkt 


W rundzie eliminacyjnej rozegrałem pojedynki z Jakubem Gontkiewiczem (6:0), Stanisławem Wandzlem (6:0), Andrzejem Skrajnym (6:0) i Wiktorem Patryasem (6:0). Po raz pierwszy w moich startach halowych nie straciłem żadnego punktu setowego. Mimo pozornie “gładkiego" rozegrania rundy eliminacyjnej, muszę przyznać, że konkurencji postawili mi trudne warunki i nie zostawiali miejsca na jakiekolwiek błędy. Jestem usatysfakcjonowany tym, że wytrzymałem ten napór i do samego końca utrzymałem odpowiednią koncentrację i że wszystkie strzały umieściłem w żółtym polu tarczy, uzyskując średnią trafień na poziomie ok. 9,64 pkt 


Podium w kategorii indywidualnej: 

  1. 1. Ireneusz Kapusta 

  2. 2. Wiktor Patryas 

  1. 3. Andrzej Skrajny i Paweł Daleszyński 


Ciekawie wyglądały także rozgrywki zespołowe. Szczególnie pełna napięcia, nowa konkurencja debli, która została przez World Archery wprowadzona do oficjalnych rozgrywek, od bieżącego roku. Wystartowałem w niej z Pawłem Witkowskim i w tym składzie zdobyliśmy, historyczny, złoty medal dla kieleckiego Zrzeszenia Sportu i Rehabilitacji “Start”. Drugie miejsce zajął Start Gorzów Wielkopolski, a dwa równorzędne trzecie miejsca Start Kielce II (Marcin Molik i Władysław Pałys) i Start Bielsko - Biała.  

Ostatni przywieziony medal to brąz, który otrzymaliśmy za udział w konkurencji drużynowej (Kapusta, Molik, Pałys, Witkowski). Zwyciężyli w niej reprezentanci Startu Gorzów Wielkopolski. 

W Halowych MP ON w Zgierzu, Start Kielce zdobył jeszcze medal w kategorii W1 – srebrny medal Piotra Pawlika. 


Fot. W. Kramarczyk

























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz