niedziela, 10 października 2021

Ciupaga zdobyta!

Podium XXXIV Ciupagi Góralskiej w Żywcu


Sprawiłem sobie fajny prezent na 45. urodziny i zwyciężyłem w dniu 10 października w XXXIV Międzynarodowym Turnieju o Złotą Ciupagę Góralską.  W kwalifikacjach zająłem 6 miejsce z niezłym wynikiem 636 pkt. i z tej pozycji przystąpiłem do rundy eliminacyjnej. W pierwszej rundzie miałem wolne przejście, w drugiej zmierzyłem się z zawodnikiem z Austrii Noachem Schonfellnerem wygrywając 6:0, w kolejnej z Czechem Adamem Li 6:2, w czwartym o wejście do finału z Jakubem Kultysem 6:0. W finale spotkałem się z zeszłorocznym zdobywcą złotej ciupagi Arkadiuszem Smolińskim że Zrywu Dobrcz. Po ciężkim pojedynku, stojącym na wysokim poziomie zwyciężyłem ostatecznie 6:4.

Fajnym akcentem zawodów było sędziowanie zawodów przez Pawła Rogulę, który zdobywa kolejne szlify w zawodach międzynarodowych, po udziale w MŚ młodzieży, które odbyły się we Wrocławiu w tym roku. Zawsze miło na zawodach spotkać znajomego i wspólnie promować Kielce, Staszów i nasze województwo. 

Miejsca zajęte w zawodach
Złota Ciupaga Góralska, Żywiec 2021

  1. Ireneusz Kapusta - Start Kielce
  2. Arkadiusz Smoliński - Zryw Dobrcz
  3. Marek Trzópek - SNIS Błękit Gruszowiec
  4. Jakub Kultys - KS "Hubertus" Zalesie Górne

Międzynarodowy turniej o Złotą Ciupagę Góralską w Żywcu to jedne z tradycyjnie najważniejszych zawodów łuczniczych, w których corocznie bierze udział ogólnopolska czołówka oraz zawodnicy z innych krajów, najczęściej Czech, Ukrainy, Austrii, a w latach ubiegłych również z Rumunii i Korei. 


Sezon torów otwartych 2021, krótkie podsumowanie:

To ostatnie zawody w sezonie na torach otwartych, który uważam za udany i na koniec sezonu zapominam wreszcie o wiosennych problemach zdrowotnych, które spowodowały drastyczny spadek formy w I połowie roku.

Końcówka była już całkiem dobra i II półrocze kończę z bilansem 1887 pkt. w klasyfikacji trzech wyników do kadry narodowej seniorów, tj. kolejno 621 pkt na IC rundzie PP w Głuchołazach, 630 w Żywcu na V rundzie PP i 636 pkt na Ciupadze w Żywcu. Na koniec torów otwartych widać tendencję zwyżkową, choć nie jestem z niej całkowicie zadowolony, bo wyniki ze sprawdzianów na treningach znacznie przewyższają osiągnięcia uzyskana podczas zawodów.

Jeśli chodzi o podsumowanie i zdobycze to moim łupem, w tym roku padł złoty medal MP na dystansie 30 metrów, brązowy na 90 metrów, złota ciupaga góralska, brązowy medal MP niepełnosprawnych, srebrny medal MP niepełnosprawnych w hali. Do tego zająłem VI miejsce w Pucharze Polski 2021. 

Teraz kilka tygodni aktywnego wypoczynku i zaczynam sezon halowy, którego głównym celem jest dobry występ na Berlin Open w grudniu tego roku. 

Na podsumowanie i dokładniejsza analizę tego roku, przyjdzie jeszcze czas, ale już w tej chwili najgoręcej chcę podziękować mojej żonie Basi za wyjątkową cierpliwość i wsparcie oraz trenerom Ryszardowi Olejnikowi i Ryszardowi Pacurze za ciągłą i niezawodną pomoc. Przypuszczam, że bez tego, moje zwątpienie przerosłoby zapał do łucznictwa i zakończył moją przygodę z tym sportem. 

Dwaj górale nizinni ze świętokrzyskiego, na zawodach w Żywcu, czyli Irek Kapusta - zawodnik i Paweł Rogula  sędzia. 

Żywiec przyjął mnie dość ozięble ;)

Zbiorcze foto wyników kwalifikacji

Metryczka kwalifikacji

Metryczka eliminacji

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz