wtorek, 1 września 2020

Złoto w Gorzowie Wielkopolskim

Podium: Ireneusz Kapusta, Milena Olszewska, Michał Sztejka, fot. Tomasz Pakaszewski


W dniu 22 sierpnia 2020 w Gorzowie Wielkopolskim odbyły się Ogólnopolskie Zawody Osób Niepełnosprawnych w Łucznictwie. 

Mimo skromnej obsady ilościowej, miały dość ciekawy przebieg sportowy, gdyż rozegrane zostały w formule open kobiet i mężczyzn. Miałem więc okazję do strzelania, z najlepszą reprezentantką gospodarzy, wicemistrzynią świata paraarchery i mistrzynią Europy Mileną Olszewską. Aby jednak doszło do tej konfrontacji, musiałem wygrać pojedynek z Michałem Sztejką (Gorzów Wlkp.), który niespodziewanie od samego początku postawił mi trudne warunki, strzelając na wysokim poziomie. Mecz zakończył się wynikiem 6:2 na moją korzyść. Walka Mistrzów Europy o złoto Gorzowa zakończyła się korzystnym dla mnie wynikiem 6:0.

Jeśli chodzi o kwalifikacje to zająłem I miejsce w wynikiem 635 pkt. (317, 318), wyprzedzając II Milenę Olszewską 607 pkt. (306, 301), III Andrzeja Skrajnego 549 (7x10) i IV Marcina Chmielewskiego 549 (6x10).

W zawodach uczestniczył także Tomasz Pakaszewski, Prezes Startu Kielce, który wystąpił w międzynarodowej konkurencji łuków bloczkowych. O wejście do finałowej IV przegrał ze znakomitym zawodnikiem słowackim Marcelem Pawlikiem - zwycięzcą tej kategorii. Mimo awarii sprzętu, wyprzedził natomiast kolejnych łuczników i zajął ostatecznie miejsce VI.

Podsumowaniem zawodów było strzelanie rekreacyjne do sylwetki kury, z łuków szkolnych typu "Apacz". Z 4 trafieniami zająłem w nim miejsce 2, wraz ze Stanisławem Kalisiakiem. Zwyciężył Adam Dudka ze Startu Lublin.   

Podsumowując zawody, jestem zadowolony, że mimo znacznej odległości wzięliśmy w nich udział. Było sympatycznie i mam nadzieję, że choć trochę przyczyniliśmy się do popularyzacji łucznictwa adaptacyjnego paraarchery. Podziękowania i gratulacje dla organizatora - Startu Gorzów Wielkopolski, z trenerem Ryszardem Bukańskim na czele. 

Jedna z najlepszych serii za 58 pkt.

Michał Sztejka.


Fot. Tomasz Pakaszewski

Selfie, fot. Tomasz Pakaszewski


Linki: https://www.zachod.pl/217093/puchar-prezydenta-dla-dudki/



1 komentarz: