poniedziałek, 28 września 2020

2. miejsce w Pucharze Polski 2020


Finałowa runda Pucharu Polski 2020 odbyła się w Kielcach w dniach 26-27 września. Zawody były przy zmiennej pogodzie, pierwszy raz w jesiennych warunkach. W rundzie tej wywalczyłem kolejne 16 pkt do rankingu Pucharu Polski, co zagwarantowało II miejsce w całym cyklu. Jest to mój największy sukces w sporcie wyczynowym. Miałem nadzieję, że uda mi się zakończyć cykl w pierwszej VI, tymczasem jest srebro i II miejsce!

Podium Pucharu Polski 2020:

  1. Michał Basiuras (Społem Łódź) - 83 pkt.
  2. Ireneusz Kapusta (Start Kielce) - 68 pkt.
  3. Jakub Banaszak (BKS Bydgoszcz) - 63 pkt.
  4. Sławomir Napłoszek (Marymont Warszawa) - 50 pkt.
  5. Kacper Sierakowski (Marymont Warszawa) i Arkadiusz Smoliński (ULKS Zryw Dobrcz) - 48 pkt.
  6.    
  7. Marek Szafran (Społem Łódź) - 46 pkt.
  8. Mateusz Malak (OŚ AZS Surma Poznań) - 29 pkt.

Podsumowując sezon muszę przyznać, że nie spodziewałem się takiej sytuacji. Po zmianach w klasyfikacji, które skutkują brakiem moich startów w międzynarodowym łucznictwie osób niepełnosprawnych, planowałem zakończyć strzelanie z łuku klasycznego. Niespodziewanie jednak pojawiła się wysoka forma, która skutkuje nawiązaniem współzawodnictwa z czołówką polskiego łucznictwa sportowego. Na moim koncie oprócz II miejsca w PP 2020, pojawił się srebrny medal na 90 metrów na MP Seniorów i VI miejsce w ogólnej stawce zawodów, wygrana w II rundzie PP w Hadlach Szklarskich, rekord polski niepełnosprawnych na 70 metrów, złoto na MP niepełnosprawnych i wiele bardzo przyzwoitych wyników na zawodach wyczynowych. To wszystko zebrane razem odsuwa jeszcze trochę myśl o kończeniu kariery, dlatego jeśli forma się utrzyma będę kontynuował starty.

 

Same zawody finałowej rundy PP w Kielcach, mimo wpadek uważam za udane. W rundzie porannej wystrzelałem 637 pkt (318, 319), w popołudniowej było trochę gorzej 631 pkt. (314, 317). Łączny wynik pozwolił na zajęcie przeze mnie V miejsca w kwalifikacjach, z niewielką stratą do zawodników na miejscu 3 i 4 (Jakub Banaszak i Marek Szafran) i znaczną do pierwszego Sławomira Napłoszka i drugiego Michała Basiurasa.

Pojedynek z Marcinem Czarnieckim obaj zaczęliśmy mocno, na szczęście dla mnie 30:29 ;)


W niedzielnych strzelaniach eliminacji zająłem V miejsce. W 1/8 wygrywając z zawodnikiem z Żywca Marcinem Czarnieckim (6:2) i przegrywając z Markiem Szafranem z Łodzi (4:6). 

Łączna suma małych punktów oraz średnia trafień zdecydowały o zajęciu łącznie IV miejsca. I miejsce zajął Sławomir Napłoszek (Marymont Warszawa), drugi był Michał Basiuras (Społem Łódź), trzeci Marek Szafran (Społem Łódź).

Przy tej okazji składam podziękowania trenerom Ryszardowi Olejnikowi, Ryszardowi Pacurze, prezesowi Startu Kielce Tomaszowi Pakaszewskiemu, władzom samorządowym Staszowa, na czele z burmistrzem Leszkiem Kopciem i z-cą Ewą Kondek za nieustającą wiarę w moje możliwości i wsparcie, bez którego nic by się nie udało.

 

Protokół:

http://archery.pl/newsy/73/3868/archery_pl_newsy_file_3798.pdf





Linki:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz