poniedziałek, 20 maja 2019

II Runda Pucharu Polski Seniorów - Kraków 18-19 maja 2019


Krakowską rundę Pucharu Polski zaliczam do moich najbardziej udanych występów w konkurencji wyczynowej. Zająłem dobre trzecie miejsce, ale co najważniejsze utrzymywałem wysoki poziom strzelania, zarówno w kwalifikacjach jak i rundzie eliminacyjnej.




Wyniki w kategorii mężczyzn                       
  1. Basiuras Michał KS Społem Łódź
  2. Banaszak Jakub BKS Bydgoszcz
  3. Kapusta Ireneusz Start Kielce
  4. Napłoszek Sławomir SŁ Marymont Warszawa 
  5. Łazowski Filip LKS Łucznik Żywiec
  6. Bucki Mateusz KS Stella Kielce
  7. Kasprowski Oskar LKS Łucznik Żywiec
  8. Przygoda Mirosław KS Płaszowianka Kraków

W pierwszym dniu wystrzelałem 647 pkt. (324, 323) i usytuowałem się na 4 miejscu rundy rankingowej, w gronie 59 startujących zawodników. W drugim dniu w rundzie eliminacyjnej zakwalifikowałem się do finałowej ósemki, zwyciężając kolejno z Jędrzejem Grabowskim z Talentu Wrocław (6:0) i z Romanem Pękalskim z Marymontu Warszawa (6:2). W fazie grupowej, wygrałem wszystkie pojedynki, kolejno z Szymonem Kurowskim z Łucznika Żywiec (7:1), Mirosławem Przygodą z Płaszowianki Kraków (6:2) i Mateuszem Buckim ze Stelli Kielce (7:3). 
Po fazie grupowej i zakwalifikowaniu z pierwszego miejsca do rundy finałowej, trafiłem na Sławomira Napłoszka, doświadczonego zawodnika Marymontu Warszawa, z którym przegrałem 3:7.

W małym finale o brąz, ponownie zmierzyłem się z Mateuszem Buckim. Po zaciętej i wyrównanej walce pojedynek derbowy dwóch kieleckich klubów zakończył się złotym strzałem barażowym.
Mateusz strzelił mocną dziewiątkę, tuż obok dziesiątki, na szczęście dla mnie trafiłem o ok. 2 cm bliżej środka i strzeloną dziesiątką, na trzecim miejscu zakończyłem rundki.

Ostateczny ranking zawodów wyłaniany był na podstawie kombinacji punktów uzyskanych za zajęcie miejsc w rundzie rankingowej i eliminacjach. Za I miejsce uzyskuje się 15 pkt, za II - 12, III - 10, IV - 9, V - 8, VI - 8, VII-6, VIII-5, IX-4, X-XII-3, XIII-XIV-2, XV-XVI-1. W moim przypadku było to 19 punktów (9 za kwalifikacje i 10 za eliminacje). Ważny był również bilans małych punktów - średnia trafień, która wyniosła u mnie 8,923 pkt., co przy tym samym stanie dużych punktów przeważyło szalę na moją korzyść.

Barażowe trafienie w pojedynku z Mateuszem Buckim
Tytułem podsumowania dodam jeszcze, że zawody miały jeszcze jeden bardzo fajny element. Mianowicie Milena Olszewska, zawodniczka para archery, wygrała w tej rundzie, w kategorii kobiet. To świetny prognostyk, przed zbliżającymi się mistrzostwami świata niepełnosprawnych, w których prawdopodobnie nie wezmę udziału ze względu na zamieszkanie dotyczące klasyfikacji medycznej. Odwołanie od naruszeń proceduralnych zostało zgłoszone do IPC i czekamy na rozstrzygnięcie. Byłoby fajnie wykonać podobne zdjęcie na zakończenie MŚ w Holandii :)

Pamiątkowa fotka z Ryszardem Pacurą trenerem kadry ON, organizatorem zawodów
oraz Mileną Olszewską, zwyciężczynią II rundy PP.

1 komentarz: